Savaitgalį – Vinco Svirskio keliais

Data

2021 11 22

Įvertinimas

Gausus būrys šiaurietiško ėjimo entuziastų iš Vilniaus šiaurietiško ėjimo klubo „8 žingsniai“ viešėjo Krekenavos regioniniame parke. Iš anksto suderinto vizito metu žygeiviai lankėsi parko išskirtinę vertę atskleidžiančioje ekspozicijoje, kryždirbio Vinco Svirskio keliais žygiavo iki Burvelių alkakalnio, žavėjosi supančia gamta nuo apžvalgos bokšto, keliavo į Pašilių stumbryną.
„Pažinome Krekenavos regioninį parką žingsniuojant! Dar vienas nuostabus Lietuvos kampelis su Nevėžio vingiais, natūraliomis pievomis, žmonių gyvenimu abipus upės, senvagėmis ir užutėkiais išdidžiai pasitinkančiais lankytojus! Rudeniškai ūkanota diena suteikė mistinio šarmo ir alsavo gamtos ramybe. Apsilankymas Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bazilikoje buvo tarsi vyšnia ant torto.“ – Taip vaizdžiai pasakojo šiaurietiško ėjimo klubo „8 žingsniai“ įkūrėja ir šiaurietiško ėjimo trenerė Irena Gudiškienė.
Šiaurietišką ėjimą ne pirmus metus propaguojanti grupė iš Vilniaus pažintį su vidurio Lietuvos žemumų kraštu pradėjo nuo Krekenavos regioninio parko lankytojų centro prasieidami Pojūčių taku bei  įlipdami į apžvalgos bokštą.
„Neskubėsime. Pasistengsime pajusti, suprasti, išgirsti tai, ką mums pasakys vėjas, žemė, medžiai, vanduo. Nuo Krekenavos apžvalgos bokšto pasigrožėsime Nevėžio slėniu, apžvelgsime apylinkes, „iš paukščio skrydžio“ pasidairysime po Krekenavos miestelį. Tada mus svetingai pasitiks lankytojų centras – vartai į Krekenavos regioninį parką. Ekspozicinė juosta lankstosi per visą centro erdvę, atkartodama Nevėžio upės vingius, vienur sukdama į kairę, kitur – į dešinę, žemyn ir aukštyn, palikdama senvages ir užutekius. Gidės pasakojimų vedini susipažinsime su žmonių gyvenimu prie Nevėžio: piliakalniais, dvarais, kaimais, vandens malūnais, su įžymiais to krašto žmonėmis.“ – prieš ekskursiją socialiniame tinkle savo planais dalijosi trenerė I. Gudiškienė.
Susipažinę su parko išskirtine verte bei ekspozicija lankytojų centre, keliauninkai pažintį su parku tęsė judėdami link Surviliškio. Pakeliui sustojo aplankyti Krekenavos švč. Marijos Ėmimo į dangų baziliką. Čia pasitikęs vargonininkas visus apibėrė įstabiu pasakojimu apie bazilikos istoriją ir stebuklingą paveikslą.
Pasiekę Surviliškį, šiaurietišku žingsniu klubo nariai žingsniavo kryždirbio Vinco Svirskio takais, susipažindami su svarbiausiais jo gyvenimo ir kūrybos faktais, pamatydami vis dar stovinčius kryžius, aplankydami dievdirbio kapą. Kirsdami Nevėžio upę kabančiu tiltu žygeiviai pasiekė sugriautą Kazokų tiltą bei aplankė Burvelių alkakalnį, kur ir stabtelėjo atsikvėpti, apkabinti medį ir iš jo pasisemti stiprybės.
„Aplankėme Nevėžio slėnį, paskendusį rudeninėje migloje. Žingsniavome slėnio pievomis, prasiėjome „bedžionių tiltu”, aplankėme pagonybės laikus menantį Burvelių alkakalnį. Įsitikinome – Nevėžis tikrai vingiuočiausia upė Lietuvoje, dideli ir platūs vingiai suka tai į dešinę, tai į kairę, tai žemyn ar aukštyn. Graži mūsų Lietuva ramybe alsuojantį rudenį. Ačiū, kad buvome, kartu žingsniavome ir gėrėme į save naujus įspūdžius!“ – įspūdžius bėrė trenerė Irena.